Dagens hoppträning

Ja idag som ni vet hopptränade jag och klara, klara har ju redan skrivit hur det fin för henne osv osv, men ja, jag säger som klara, jag har ju definitivt haft bättre hoppträningar...
 
 Nej men, som ni kanske vet iaf när jag och Amir skulle hoppa L:D och L:C i Lidköping typ i vintras nästan, så gick vi ju omkull på en oxer på framridningen. Några veckor efter det, hopptränade jag och vi hoppade en oxer, Amir ångrade sig mitt i hoppet och lyckas stanna i typ luften, och eftersom oxern var högre än hans ben nådde till marken (och självklart var det inga sälerhetsskollor) så hängde han där några sekunder, fast tillslut ramla bommarna ner då. 
Ja ni kan ju tänka er själva hur ryttaren reagerar när två sånna här saker händer rätt tätt intill varandra och både gångerna händer det på en oxer... 
 
Ja jag själv blir väldigt osäker även på hoppträningar då, så Amir stannar ju då. För Amir är en sån häst som måste ligga PERFEKT på hindren och om han inte ligger PERFEKT på hindren så stannar han. Och om jag då blir osäker så kan jag ju inte lägga honom perfekt på hindret, visst jag kan lägga han perfekt, men han hoppar ju inte om jag känner mig osäker, för han är den typen utav häst som är väldigt försiktig efter allt som har hänt. 
 
För om man tänker tillbaka innan alla omkullgångar var, då fanns ju knappt stanna i hans huvud, det var liksom bara tuta och köra, och det gav ju tillslut det slutgiltiga resultatet, jo omkullgångar... 
 
Men jag vet ju att om jag bestämmer mig för att hoppa så hoppar han, för hoppa kan han det är ingen snack om saken, utan det är mig allting hänger på, jag får liksom ingenting gratis utav honom, allt måste verkligen sitta och vara perfekt om han ska hoppa, annars gör han det inte. 
 
Så jag kan ju inte beskylla Amir för en dålig hoppträning, men jag är mer besviken på log själv, att jag bara inte kan släppa allt som har hänt och bara komma över det, men jag ska alltid tänka tillbaka och tänka det värsta... Jag vill bara kunna släppa allt detta.
 
För jag vet att om jag bara släpper allt som har hänt och fokuserar på nuet kommer Amir få tillbaka sitt självförtroende ännu mer och bli en Gud på att hoppa, vilket han redan är, men han kan ju alltid bli bättre, och det SKA JAG bli!! :) 
 
//Sofie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort, helt gratis! - www.vinnpresentkort.nu